آموزش ترفندها و نرم افزارهای رایانه ای و اینترنت و موبایل

آموزش ترفندها و نرم افزارهای رایانه ای و اینترنت و موبایل

آموزش ترفندها و نرم افزارهای رایانه ای و اینترنت و موبایل

آموزش ترفندها و نرم افزارهای رایانه ای و اینترنت و موبایل

ویروس کشی

با سلام.
امروز برای شما ترفندی در نظر گرفته ام که می توانید با استفاده از آن ویروسها و کرمها و حتی Spy were ها را هم نابود کنید البته بدون هیچ دردسری و در حداقل زمان و حتی بدون آپدیت آنتی ویروس.
حتما تا کنون نام System Restore را در ویندوز XP  شنیده اید و حتی شاید با آن کار هم کرده اید اما آیا از آن به عنوان ویروس کش هم استفاده کرده اید؟ هرچند  این یک ویروس کش نیست اما می تواند ویروس ها را از  هار و ویندوز شما دور کند. برای انجام این کار شما باید این قابلیت ویندوز را غیر فعال نکرده باشید و همچنین فایلهای ویروسی شما در MY DOCUMENT نباشند چون این نرم افزار قابلیت حذف فایلهای مای داکیومنت را ندارد البته این هم چاره دارد که در این مبحث نمیگنجد و آن هم تغییر محل MY DOCUMENT است.
خوب اول یک پیشنهاد برای شما دارم و آن اینکه اگر رایانه تان ویروسی نیست حتما یک نقطه بازگشت بسازید که نحوه ساخت آن در آخر گفته خواهدشد. اما اگر رایانه تان ویروسی شده می توانید باز هم کارهایی کنید:
۱- وارد منوی شروع شده , پس از وارد شدن به برنامه ها از Accesories (ابزارها) وارد ابزارهای سیستم (System tools) شده و System Restore را اجرا نمایید. حال روی دایره اول کلیک نموده سپس Next را بزنید. حال تقویمی جلوی شما ظاهر خواهد شد. شما باید آن را روی روزی ببرید که سیستم شما سالم بوده است. البته باید آن روز پر رنگ نوشته شده باشد یعنی Bold باشد که نشانگر انجام فعالیتهای شما در یک روز است مثلا ۳ روز پیش. وقتی روی روز مورد نظر کلیک کردید در کادر سمت راست لیستی باید باشد مثلا در آن نوشته شده Install CloneCD که نشان دهنده نصب کلون سیدی توسط شماست. ساعت هم کنار آن درج شده حال اگر در ساعت مورد نظر شما رایانه سالم بوده روی آن کلیک کرده و Next کنید سپس تمام فایلهایی که در طول این چند روز کپی کرده اید یا تغغیر داده یا ایجاد نموده اید و مورد نیازتان است را به MY DOCUMENT انتقال دهید تا پاک نشوند. سپس دوباره به پنجره نرم افزار بازگشته و NEXT کنید تا کار تمام شود. پس از شروع مجدد شما رایانه ای پاک خواهید داشت.
 نحوه ساخت نقطه بازگشت: به نرم افزار سیستم ریستور (System Restore) رفته و این بار در کادر باز شده دایره دوم را انتخاب نمایید. و به صفحه بعد بروید. حال نامی برای نقطه بازگشت خود نوشته و Create را بزنید. من بعد شما می توانید
در صورت بروز مشکل به تاریخ روزی که این نقطه را ساخته اید بازگردید.

فارسی ساز ویندوز

فارسی ساز ویندوز XP(بسیار کم حجم)

ابتدا از افرادی که در وبلاگ عضو شده اند متشکرم. دعوتنامه آنها سریعا ارسال خواهد شد. اما دوم اینکه همانطور که می بینید در تیتر نوشته ایم فارسی ساز ایکس پی. با نصب این فارسی ساز کم حجم، بخش بزرگی از ویندوز فارسی خواهد شد. حتما آنرا دانلود کنید. ضمنا اگر از آن راضی نبودید می توانید با اجرای فایل REG.regنیز ویندوز خود را به حال قبل درآورید.


حجم: ۲۵ KB
فرمت : زیپ
فایلها: Reg.reg و FARSREG.reg
حتما دانلود کنید.

لینک دانلود:کلیک کنید

حل مشکل صفحه کلید فارسی در ویندوز

سلام دوستان عزیز! اولا از شما عزیزان خواهشمندم حتما قبل از خارج شدن از این وبلاگ نظرات خود را ارائه دهید و هرچه می خواهید بنویسید تا ما بهتر به شما مطلب ارائه کنیم.(جون خودم نه جون شما هم نه جون فلانی عجب در خواست تمیسی بود هان!!!) به هر حال نظر یادتون نره تا ما هم بهتر کار امون رو انجام بدیم.
اما بعد از دادن پیغام های تیمیس(تمیز) و نیمه تمیز برویم سر آموزش خودمان! حتما مشکلات صفحه کلید فارسی ویندوز 2000 و XPرا
می‌شناسید.  اگر می خواهید آنها را رفع کنید حتما فایلی که در انتهای همین مطلب آمده را دانلود نموده و در مسیر زیر کپی اش کنید:

 windows > system32<دروایو ویندوز> 

در ضمن اگر  پیغامی مبنی بر وجود فایلی با این نام دریافت کردید هم مشکلی ندارد شما فایل را کپی کنید و اگر هم مشکل حل نشد در همین بخش نـــــــــــــــــــــــــظـــــــــــــــــــــــر دهید.
ضمنا برای دانلود از لینک زیر استفاده کنید:

فایل حل مشکل صفحه کلید فارسی در ویندوز

نکاتی مهم در تایپ

سلام!
امیدوارم در سایت عضو شده و از دعوتنامه جی میل رایگان استفاده کرده باشید. اگر نکرده اید یا در خبر نامه عضو شوید یا
اینجا را کلیک کنید.

..:: تغییر حروف از بزرگ به کوچک ::..

اگه تو یه متنی به جای گذاشتن حروف کوچک حروف بزرگ رو گذاشتید برای اسلاح کارتون اون متن رو انتخاب کنید و کلید Shift+F3 رو با هم نگه دارید

..:: تایپ اعداد کسری ::..

برای وارد کردن اعداد کسری مانند ¼، ½ و ¾ که در کیبوردهای کامپیوتر دیده نمیشوند میتوان به ترتیب کدهای Alt0188, Alt0189, Alt0190 را به کار برد. برای تایپ اعداد حتماً باید از قسمت Numeric Pad که در سمت راست کیبورد قرار گرفته است استفاده شود
یا با این کدها میتونید شکلهایی رو مشاهده کنید،خودتون امتحان کنید:کلید Alt رو نگه دارید و این اعداد رو تایپ کنید.
برای دیدن کد های سایر کاراکتر ها از منوی شروع و Accesories , System tools نرم افزار Character Map را بزنید.

269

770

270

¤

660

271

®

01710

458

1

459

3
12

251

 

منبع:http://www.tarfand2006.blogfa.com/cat-2.aspx با اندکی تغییر

افزایش سرعت اینترنت

سلام!
امیدوارم در سایت عضو شده و از دعوتنامه جی میل رایگان استفاده کرده باشید. اگر نکرده اید یا در خبر نامه عضو شوید یا اینجا را کلیک کنید.
این بار می خواهم به شما ترفندی آموزش دهم که با استفاده از آن می توانید استفاده بهینه از پهنای باند اینترنت خود کرده و بدین ترتیب سرعت
آن را تا ۲۰ درصد افزایش دهید. برای این کار شما باید در ویندوز خود حساب مدیر یا همان(Adminstrator) را داشته باشید. برای انجام کار عملیات زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی استارت گزینه Run را اجرا کنید.
۲- تایپ کنید:gpedit.msc
۳- در پنجره Group Policy روی Adminstrative template که زیر شاخه Computer Configoration است کلیک کنید.
۴- وارد بخش Network شوید و سپس وارد QoS Packet Scheduler شوید.
۵- عبارت Limit Reservable bandwidth را بیابید و روی آن دابل کلیک نمایید.
۶- در پنجره ی باز شده روی Enable کلیک نموده و مقدار ۰ را در پایین جایگزین ۲۰ نمایید.
۷- OK کرده و رایانه را ریست نمایید تا کار شما به نتیجه برسد.

اگر به مشکلی برخوردید می توانید در همین بخش نظر دهید یا با ایمیل های itl.blog@gmail.com و itl@noavar.com در میان گذارید.

نظــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر دادن را فراموش نکنید.

گوگل تاک و جی میل

سلام!

حتما در سایت عضو شوید تا دعوتنامه جی میل به طور رایگان دریافت کنید. برای عضویت می توانید به پست (مطلب قبلی در پایین همین مطلب) مراجعه نمایید.

حالا هم یک نرم افزار دیگر برای آنها که جی میل دارند یا خواهند داشت:

گوگل تاک که یک مسنجر می باشد و با حساب جی میل شما کار می کند برای دانلود اینجا را کلیک کنید.

Gmail